Jak dbać o wizerunek firmy w sieci

Czy wiesz, że?

92% INTERNAUTÓW opiera swoje decyzje zakupowe na podstawie znalezionych recenzji i opinii w Internecie?

75% INTERNAUTÓW deklaruje, że do rezygnacji z zakupu wystarczą im już dwie negatywne opinie?

72% KANDYDATÓW DO PRACY w Internecie poszukuje informacji na temat potencjalnego pracodawcy?

Budowanie wizerunku w Internecie jest procesem polegającym na optymalnym wykorzystaniu dostępnych kanałów komunikacji. Skuteczne kreowanie wizerunku wymaga określenia kim/czym osoba, firma, marka ma być i jak chcesz by była postrzegana. Wszelkie działania, które podejmujesz w celu realizacji tych ustaleń, tak by dotarły do szerszej świadomości odbiorców, to właśnie budowanie wizerunku. Masz pełny wpływ na takie aspekty swojej działalności jak oferta, logo, prezentacja produktów, procesy biznesowe. Budowanie wizerunku w Internecie wiąże się jednak z dodatkowymi czynnikami, które należy wziąć pod uwagę. Podstawowe elementy takie jak strona internetowa, prezentacje, działania marketingowe są elementami łatwymi do poprawienia, natomiast to, co na temat naszej marki piszą inni wymaga zupełnie innego podejścia. W tym kontekście kształtowanie wizerunku w Internecie polega przede wszystkim na weryfikacji komunikatów na Twój temat i ich ocenie, a następnie zajęcie stosownego stanowiska co do danej oceny. Przykładowymi kanałami dotarcia są Google, branżowe fora internetowe, portale branżowe, serwisy oceniające.  To w tych miejscach Twoi potencjalni klienci, partnerzy biznesowi sprawdzają kim jesteś, co o Tobie / Twojej Firmie „się mówi”.

Dobrym rozwiązaniem komunikowania o jakości, przejrzystości i transparentności działalności firmy są certyfikaty dla firm. Wydane przez odpowiednie instytucje dokumenty wzmocnią Twoją pozycję oraz opinie w branży, a także otworzą nowe ścieżki promocji i pozyskania klientów. Właściwie użyte, posłużą jako „as w rękawie” w negocjacjach biznesowych.

Budowanie pozycji w danym segmencie rynku to proces wieloetapowy, na który składa się kilka istotnych czynników. Należą do nich między innymi kwestie związane z ofertą firmy, cennikiem usług czy stosowane przez nią techniki i innowacje. Odpowiednie certyfikaty potwierdzą, że jesteś wiarygodnym i zaufanym przedsiębiorcą, a to z kolei otworzy Twoją działalność zarówno na nowych klientów, jak i współprace biznesowe.

Potwierdzenia nadawane przedsiębiorstwom świadczą bowiem o dobrej opinii marki na rynku, a także o jej niebudzącej niepokoju potencjalnych wspólników sytuacji finansowej. Otrzymując wyróżnienia, jednocześnie otwierasz nowe możliwości promocji Twojej marki – deklaracja o niezawodności i jakości świadczonych usług to jedno. Takie słowa poparte dyplomem wzmacniają ten przekaz i udowadniają, że nie są to tylko puste hasła.

Niezależnie od profilu działalności i świadczonych przez Ciebie usług, warto dbać o wizerunek marki jako odpowiedzialnej, sumiennej i spełniającej wysokie standardy jakości.

Jednym z takich wyróżnień jest Certyfikat Wiarygodna Firma, który już od 10 lat jest przyznawany polskim przedsiębiorcom za ich przejrzystą politykę finansową i działalność zgodną z etyką biznesu. Warto rozważyć uzyskanie tego wyróżnienia i zacząć komunikować otoczeniu, że warto zaufać Twojej Firmie.

Menu