Każdy właściciel sklepu internetowego musi na początku układaniu planu zdecydować, jaką drogą w biznesie online chciałby zmierzać. Czy chciałby wypełniać niszę rynkową i stworzyć ofertę ukierunkowaną na wąską grupę docelową? Czy może chciałby prowadzić biznes masowy i walczyć z konkurencją w jednym z popularnych sektorów e–Commerce? Oba kierunki – biznes niszowy i masowy – mają swoje wady i zalety, w zależności od celów sprzedażowych, jakie chcemy osiągnąć. Żadna z tych dróg nie jest drogą na skróty. Najważniejsza jest konsekwencja w działaniu, ona pomoże skutecznie wdrożyć nasz pomysł na sklep internetowy.
Przenosimy sklep do internetu
Jeśli posiadamy już sklep stacjonarny, który całkiem dobrze prosperuje i przynosi już stałe dochody, warto model ten kontynuować w sieci. Zważywszy, że coraz więcej klientów poszukuje w pierwszej kolejności produktów w internecie i jeśli może je kupić i otrzymać przesyłkę do domu, to decyduje się na to ze względu na wygodę i czas. Należy przy tym pamiętać, że bez wykorzystania odpowiedni narzędzi do marketingu nasz sklep może przepaść w zalewie konkurencji.
Obserwujmy lokalny rynek
Starajmy się także obserwować i przeanalizować, jaki rodzaj produktu interesuje lokalną społeczność. Jeżeli prowadziliśmy wcześniej sklep stacjonarny i mamy uznaną markę, nie warto porzucać biznesu, bo można stracić stałych klientów. Zróbmy głęboką analizę, aby dowiedzieć się jaki sektor handlu dominuje w naszej dzielnicy, mieście i postarajmy się oszacować zapotrzebowanie potencjalnych klientów i dopasujmy ofertę produktową do lokalnego rynku.
Inspiracje w Google’u
Szukając pomysłu na sklep internetowy, warto korzystać z pomocnych narzędzi Google’a porównujących modne trendy sprzedażowe, czyli Google Trends. Po wpisaniu nazwy tej aplikacji w Google’u, możemy sprawdzić jak często dana fraza jest poszukiwana w poszczególnych miastach i województwach w Polsce przez internautów. Dzięki temu będziemy wiedzieć, jaka jest szansa w przyszłości na zoptymalizowanie sklepu pod kątem choćby pozycjonowania strony w wyszukiwarce, poprawę jego widoczności i czy będziemy mogli przebić się ze swoim produktem, poszerzając zakres sprzedaży.
Kampania reklamowa z udziałem influencera
Warto na początkowym etapie działaniu sklepu oprzeć się na osobie popularnej, o ugruntowanej pozycji, którą moglibyśmy zaangażować w promocję naszego produktu. Influencer lub osoba o dużym autorytecie społecznym może przyciągnąć uwagę i wzbudzić zainteresowanie nie tylko tym, co mamy do sprzedania, ale naszej marce. Ważna jest idea, pomysł na scenariusz, w jaki sposób wykorzystamy tę osobę do współpracy i czy odbiorcę, dlaczego nasz biznes odróżnia się od innych i jaką nową wartość wnosi.
Połączmy biznes ze swoją pasją
Jeśli mamy pasję, interesujemy się jakąś dziedziną do tego stopnia, że moglibyśmy być doradcą klienta w specjalistycznym sklepie, możemy stworzyć biznes na własnych zasadach, dzielić się fachową wiedzą na blogu o produktach, które będziemy mieć w ofercie, np. poprzez recenzje video lub chaty, w których odpowiadamy na pytania klientów, dzięki temu budujemy wizerunek marki i siebie jako eksperta. Łącząc pasję z biznesem łatwiej będzie nam przekonać internautów do swoich produktów i stworzyć grupę docelową.
Na koniec zadbaj o wiarygodność
Chcąc się wyróżnić wśród konkurencji warto zadbać o poprawny wizerunek zarówno w realu, jak i w sieci. Klienci chętniej dokonują zakupu od zaufanych, nie budzących negatywnych skojarzeń firm. Dobrym narzędziem do podkreślenia swojej wiarygodności jest Certyfikat Wiarygodności, który podkreśla naszą rzetelność i solidność w prowadzeniu biznesu. Jest to wyróżnienie, które podkreśla, że nasz biznes jest stabilny i warto nam zaufać. Legitymując się Certyfikatem Wiarygodności dajemy wyraźny sygnał naszym obecnym i potencjalnym klientom, że zakup dokonany w naszym sklepie będzie bezpieczny i z zachowaniem najwyższych standardów obsługi.
Jak otrzymać Certyfikat Wiarygodności? ⬇️⬇️⬇️