Jak przygotować się do stworzenia marki?

Stworzenie dobrze sprzedającej się marki produktów  to nie lada wyzwanie, zwłaszcza dla początkującego przedsiębiorcy. Aby dobrze się do tego zabrać, należy bezwzględnie przestrzegać kilku reguł. Poniżej omawiamy najbardziej kluczowe.

Znalezienie persony i identyfikacja potrzeb

Bez celnego znalezienia grupy docelowej i trafienia w jej potrzeby, Twoje dalsze wysiłki spełzną na niczym. Zastanów się i zadaj sobie kilka pytań: kto będzie Twoim potencjalnym klientem, odbiorcą usług? Na jakie jego potrzeby ma odpowiadać jego produkt? Im głębiej wejdziesz, tym większa szansa, że precyzyjnie określisz osobowość klienta. Warto temu poświęcić czas, ponieważ to warunkuje powodzenie dalszych czynności. Takie pytania należy sobie zadać, aby maksymalizować zaangażowanie podczas kontaktu użytkownika z reklamą (i dzięki temu też koszty).

Zbieraj opinie i pokazuj innym!

Określiłeś grupę docelową, podjąłeś już pierwsze kroki w reklamie i… nic. Co może być zatem przyczyną? Cena?  Niekoniecznie. Może powodem jest brak uwiarygodnienia jakości produktu. Nikt z nas nie chce kupić przysłowiowego kota w worku. Brak opinii stwarza duże ryzyko, że tak się może wydarzyć. Badania pokazują, że najlepiej sprzedające się produkty w sieci to te, których  średnia ocena mieści się w wartościach 4,5-5,0 (skala 1-5). A dodatkowo liczba opinii musi być też reprezentatywna, aby uwiarygadniać tę ocenę.

Jak zatem je zdobyć? Warto pierwsze produkty np. rozdać za darmo, aby pozyskać pozytywne komentarze. Jeżeli takie się pojawią, na ich bazie możesz budować kolejne. Warto też zachęcać klientów zadowolonych z zakupu do pozostawienia opinii.

Być może opinie o Twojej marce już gdzieś się znajdują? Pomóż potencjalnym kupującym dotrzeć do nich. Warto rozważyć również o wizerunek Twojej firmy. Czy jest on wiarygodny?

Zadbaj o zbudowanie świadomości Twojej marki

Zanim wprowadzisz produkt na rynek i zaczniesz kształtować jego markę, musisz zadbać o zbudowanie świadomości wśród grupy docelowej. Skup swoją uwagę na kampaniach marketingowych, których celem jest zasięg i liczba kontaktów z marką. Zastanów się, gdzie mogą szukać informacji klienci, i pokaż się ze swoim komunikatem w atrakcyjny sposób.

Prezentacja produktu

Prezentacja produktu to nieustający proces mierzenia, tworzenia, zmian, testowania versus uwaga Twojego potencjalnego klienta. Opis, zdjęcia, kolory, słowa klucze, społeczny dowód słuszności, układ, sekwencja. Aspektów, które można optymalizować jest sporo. Tylko od Ciebie i Twojej wyobraźni zależy, kiedy i na czym poprzestaniesz.

To wymaga czasu

Cierpliwość, to Twoje drugie imię. Chcąc osiągnąć sukces, trzeba się w nią uzbroić. Błędem jest oczekiwanie rezultatów od razu. To wymaga czasu.

Bądź widoczny i konsekwentny!

Nie traktuj tego zadania jako jednorazowej czynności. Stanowczo nie. Jest to To proces, który trzeba poprawiać, rozwijać. Twoja grupa docelowa też ewoluuje, zmieniają się pokolenia, ich preferencje. To żywy organizm. Przybywają nowi członkowie, a obecni też nie są stabilni, bo konkurencja walczy o ich uwagę. Tworząc marketingowy plan musisz być czujny na zmiany i mieć wyostrzony zmysł na zmiany preferencji odbiorcy Twojego produktu.

Co jeszcze może wpływać na całokształt Twoich działań?

Opisane wyżej aspekty, to podstawa funkcjonowania marki w świadomości potencjalnego odbiorcy. Natomiast musisz sobie zdawać też sprawę z tego, że pomimo dobrze opracowanego i wdrożonego planu marketingowego,  Twoja marka rzeczywiście może mieć przeszacowaną cenę, jakość może pozostawiać wiele do życzenia lub czynniki zewnętrzne  mogą spowodować, że rynek nie odpowiada na Twoją ofertę. Co wtedy?  Analiza i wyciągnięcie wniosków, być może większe zróżnicowanie kategorii produktowych. I ponowne opracowanie planu budowania marki.

Menu